Lanzarote (februari 2016)

Jag har varit lat, jag vet, men jag har även lovat för ett tag sen att jag skulle berätta om resan jag gjorde tillsammans med min syster och hennes familj i februari i år. Och nu när jag sitter här och inte har så överdrivet mycket att göra tänkte jag att jag kunde ta mig tiden att skriva om detta! Först vill jag börja med att visa en liten grej jag köpte när jag var där. Kände att detta var en perfekt souvenir, som som älskar både ugglor och ljus! Denna gulliga lilla uggla är dessutom gjord av lavasten, och, som ni ser, har ödlor på sig (vilket jag också älskar).
Första dagen gjorde vi inte så mycket. Det regnade och jag ställde upp för Linus (min systers nioåriga son) när det gällde att bada, något han verkligen ville. Nästa dag däremot var vi nere i en lavagrotta, vilket var enormt häftigt och verkligen är en sak som jag rekommenderar om ni någon gång skulle få för er att resa till Lanzarote!
Vi tog även en sväng förbi deras nationalpark där den vulkan som senast hade utbrott finns, allt det svarta ni ser på bilden är lavasten. Så såg det ut så långt ögonen kunde nå, åt alla håll. Helt öde, det såg verkligen häftigt ut.
Denna dag passade vi även på att rida dromedar, och detta var en upplevelse det med. Vi red upp en liten bit på ett berg och fick en sådan vacker utsikt! Tyvärr låg min mobil kvar i bilen som vi hade hyrt så jag kunde inte fota. Men det var i alla fall helt fantasiskt! I alla fall, bilen vi hyrde hade vi i två dagar och den andra dagen besökte vi en marknad där jag köpte en långklänning som jag tyvärr inte har någon bild på för tillfället (och inte heller kan fota just nu då jag är hemma hos pojkvännen), men jag är säker på att ni kommer få se den här på bloggen någon gång, och då ska jag försäkra mig om att nämna att det är den som är köpt på Lanzarote. Jag köpte även en annan liknande klänning där (fast inte på marknaden), fast den var kort.
 
Resten av dagarna spenderades på hotellet vid polen, i solen. Superskönt var det! Det var även roligt då det fanns massor att göra, de hade aktiviteter såsom crazy golf, bågskytte, minigolf, pingis och så vidare. Jag och Ebba dansade även salsa om dagarna! På kvällarna hade de underhållning och jag blev uppdragen på scen några gånger. Jag blev även uppbjuden till att dansa med en från personalen (som höll i salsan under dagarna) och det var en speciell upplevelse, jag hängde inte alls med kan jag säga!
 
Men höjdpunken på resan måste ju ändå ha varit när vi träffade denna söta lilla varelse! ;)