Inga fingrar förlorade denna dag ;)

Jag måste bara få berätta lite om min första dag på praktiken, som var superbra! Jag längtar ärligt talat redan tills i morgon, som jag känner på mig att även den ska bli en fantastisk dag. 
 
Hursomhelst, idag var som sagt min första dag på praktiken och jag jobbar då i köket i Tropikhuset här i stan. Det första jag fick göra var att ställa mig och skala ett gäng morötter, vilket kanske inte var det absolut roligaste, men allvarligt talat så var jag så super exalterad så jag hade verkligen inget emot det! Efter det fick jag göra lite roligare saker, såsom göra potatiskakor (som förövrigt luktade underbart), skära grönsaker (efter två timmar av detta kände jag att jag börjar få till flytet en aning, haha x)), strimla skinka, skära kött och lite sådant.
 
Jag jobbar även med ett gäng trevliga personer så det känns bra. Jag är dock rädd för att dessa två månader kommer gå alldeles för fort!
I morgon ska jag även på arbetsintervju till ett ställe där jag sökt som kock, får hoppas att detta leder till något positivt!
#1 - - Hedvig Isacson:

Va kul att du lyckats hitta en sådan fin praoplats!! Skala morötter är ju inte direkt min favoritsyssla, men kan förstå att allt blir mycket roligare förta dagen på praktiken. Försök att njuta av varje dag på praktikplatsen, även fast de kommer gå snabbare än du vill. Efter två månader kommer du ha utvecklats otroligt mycket, det är jag helt övertygad nu och det kommer verkligen hjälpa dig på vägen mot ditt drömyrke. Hoppas arbetsintervjun gick bra idag!!

Svar: Ja det är det verkligen! Nej, skala morötter är inte så superkul, men det var inte svårt att bortse från det när man var så glad över att vara där! :) Precis som du säger, blir mycket roligare första dagen! Absolut, det ska jag göra!
Tack så hemskt mycket! Och tack för din fina kommentar, det är verkligen roligt att logga in och se sånt!
Beatrice Kullander