Helt fantastiskt!

Hej!
 
Jag vill bara börja med att be om utsäkt för att jag inte har bloggat på ett tag, men det är mycket som har hänt. Mitt förra förhållande tog slut för något som känns som evigheter sen och jag kom totalt förvirrad in i ett nytt förhållande. Nu kan jag bara säga en sak: jag är superglad för detta!
 
Jag var ledsen för att mitt förra förhållande tog slut, ja, det är absolut sorgligt då det hade varit "vi" under en längre tid. Dock hade det inte varit bra mot slutet och jag har även insett att det var inte bra för mig att vara i det heller. Jag är en sån person att jag bryr mig ju så otroligt mycket och jag påverkas även lätt av andra. Mitt ex satt inne väldigt mycket och sov väldigt mycket på dagarna, och vad tror ni då detta ledde till? Jo, jag tog liksom efter, så att säga. Min dygnsrytm var totalt åt skogen. Nu däremot, nu är det bättre! Jag är ute mycket mer, jag försöker verkligen kämpa för att få en god dygnsrytm och jag har även helt bestämt mig för att jag ska bli mer hälsosam på så sätt att jag ska börja träna regelbundet, och hålla detta. Och vad får mig att tro att jag kan klara det den här gången då? Jo, förr har det alltid varit för att jag känt att jag behöver bli finare, nu handlar det snarare om viljan att må bra så att säga.
 
Hursomhelst, min pojkvän, Linus, han är helt fantastisk! Och det är ju klart att jag tycker det, förstås, men verkligen... som sagt, fast med andra ord, jag är mycket mer motiverad till att faktiskt ta tag i mitt liv ordentligt. Dessutom så förstår han mig, och det är så otroligt skönt att veta. Ikväll till exempel, jag fick sådan otrolig ångest men trots att jag känner mig totalt dum i huvudet är det mycket lugnande att veta att han har förståelse.
 
Jag har även bestämt mig för att den här gången ska jag inte fokusera så mycket på att bli "en bättre flickvän", det har varit mitt problem i egentligen alla tidigare förhållanden. Jag har alltid försökt vara någon jag inte är för att jag inte känner mig tillräckligt bra, men inte den här gången. Jag känner mig inte rädd det här gången, jag litar på att jag ska kunna vara mig själv.